Note: LucasForums Archive Project
The content here was reconstructed by scraping the Wayback Machine in an effort to restore some of what was lost when LF went down. The LucasForums Archive Project claims no ownership over the content or assets that were archived on archive.org.

This project is meant for research purposes only.

mesage to serge and other people interested in adventure game development

Page: 1 of 1
 apoqueo
07-14-2002, 5:40 PM
#1
Hi, i have a dea to create a permanent world and a adventure game based in the ancient lucas adventures like dott and sam & max, at the moment, we need c++ or scripting programers and 2d designers and animators.

i theres some one interested in send me a email to _daniel@mixmail.com

thx

but if u arent a game developer or a designer u can reply gven me your opinion about the idea of create that game ;)
 Ender
07-15-2002, 4:59 PM
#2
As I've said before, this is a really bad idea. LucasArts will be most unhappy with you, when they find out about this fan project :P
 Murray Calavera
07-16-2002, 7:26 AM
#3
hey, if you need anything just ask, I will be glad to help.

There is a guy in this forum who said that was working on a thing called LIXOO, which had the same system as SCUMM (or something like it anyway) maybe you guys could work together
 Murray Calavera
07-16-2002, 7:28 AM
#4
Btw, the guy who is working on LIXOO is Moebius, the other guy who helped me on my "can i translate..." topic.
 moebius
07-19-2002, 4:31 AM
#5
apoqueo: for some obscure reason I can't send anything to your email address (I think it's a problem with my ISP), so there's the text of an email I was trying to send you (excuse me the rest of the people as the mail is in Spanish):

<-- email begins here -->

Buenas,

En primer lugar, quisiera darte las gracias por el interйs mostrado en nuestro proyecto, ya que el hecho de comprobar que no somos nosotros los ъnicos que nos interesamos por este tipo de cosas nos anima a seguir trabajando en йl.

El proyecto se encuentra en este momento en fase de diseсo, aunque yo personalmente estoy empezando a trabajar en el sistema de archivos virtual del mismo, cuyo diseсo nos llevу poco tiempo. El resto del diseсo estб a medio hacer, y aнn quedan muchas cosas por decidir. Nunca habнamos pensado en la posibilidad de crear mundos persistentes de la manera que propones, ya que desde siempre nuestro objetivo primordial ha sido tener un sistema similar al Scumm(tm) sin mбs pretensiуn que el de servir para crear aventuras grбficas 2D. De todas maneras, cabe la posibilidad de 'aсadir' capacidades de creaciуn de mundos persistentes. Hay para ello dos posibilidades:
1. Aсadir en el propio engine la capacidad de persistencia. Esto se podrнa hacer de varias maneras, y en todo caso requerirнa diseсo adicional. Cabrнa incluso la posibilidad de fusionar ambos proyectos, si se diesen las circunstancias.
2. Diseсar la persistencia como un 'plugin' para Lixoo. Esto es posible ya que una de las caracterнsticas que queremos que tenga el Lixoo es la extensibilidad. Aъn no tenemos ultimado el diseсo de esta parte del motor; pero se podrнa diseсar la interfaz del sistema de plugins de manera que fuese lo suficientemente flexible como para aсadir la persistencia a modo de 'plugin'.

En este momento tenemos ya el proyecto dado de alta en Sourceforge, con lo que hemos 'colgado' la pбgina web en http://lixoo.sourceforge.net). No estб acabada del todo; pero iremos actualizando segъn podamos.

Si te digo la verdad, de cinco o seis personas que somos, tan sуlo tres programamos, y de estos tres, yo soy el ъnico que estб haciendo cosas. No veo a la gente muy cooperante, y quizбs juntбndonos podrнamos tranbajar mejor. De todas maneras hay que mirar el asunto con calma, їno crees?

Me gustarнa que siguiйsemos en contacto, asн como saber tu opiniуn sobre todo este tema que a mi me parece –y supongo que a ti tambiйn– muy interesante.

Saludos,

Adriбn Pйrez

<-- email end here -->

Maybe the problem with your email address is the underscore at the beggining (or maybe your account's space is clobbered with mail –this happened to a friend of mine–).
Page: 1 of 1